Donderdag 27 September 2018

Leereenheid 2

Die ervarings en reaksie op musiek in die Grondslagfase.
In die grondslagfase is dit belangrik om die musiek aktiwiteite so te beplan dat dit geskik is vir die vlak en graad van die leerders. Daar is 'n hele klomp elemente wat met musiek verband hou en as daar kreatief gedink word deur die onderwyser kan sy van die regte hulpmiddels gebruik maak om 'n aktiwiteit of les uit te werk vir elk van die elemente. 

Die elemente van musiek en eenvoudige aktiwiteite sluit in:
Metrum: Dit is niks anders as die beat van 'n liedjie nie, Kinders kan 'n aktiwiteit doen waar hulle die beat met hul voete moet stamp dit is eenvoudig omdat die beat heeltyd konstant bly soos bv. jou hartklop.
Ritme: Die ritme is nie konstant nie en die leerders kan hul hande gebruik om die ritme te klap en verskillende bewegings met die hande te doen wat by die ritme pas. Amper soos die aktiwiteite wat ons in die klas gedoen het.
Melodie: Dit is die toonhoogte bekend as do, re, me, fa, so, la, ti, do. Dit is so oulik om dit vir die leerders op dieselfde manier te leer soos ons dit ook in die klas gedoen het met die handseine op die verskillende hoogtes om elkeen van die toonhoogtes aan te dui.
Tempo: Dit is hoe vinnig of stadig die musiek is, dit sal oulik wees om 'n liedjie vir leerders te speel waar leerders dan stadig moet loop as die musiek stadig is en vinnig op een plek moet rond trippel wanneer die musiek vinnig is.
Dinamiek: Dit is hoe hard en sag die musiek is. Vir 'n aktiwiteit wat verband hou met dinamiek kan daar weereens vir leerders 'n liedjie gespeel word en die leerders kan shackers wat hulle self gemaak het skud sodat dit by die musiek pas bv. hul skud die shackers hard wanneer die musiek hard is en wanneer die musiek sag is skud hul dit saggies.
Tekstuur: 'n Voorbeeld daarvan is wanneer leerders in groepe van 2 of 3 verdeel word en die eerstegroep begin 'n liedjie sing dan val die tweede groep in en begin die liedjie sing en daarna val die derde groep in en sing die liedjie, m.a.w. almal sing verskillende woorde op verskillende tye.

Dit is baie effektief om van instrumente soos schakers, boomwhackers en driehoekies gebruik te maak in die Grondslagfase klaskamer omdat alle leerders in staat is om dit te kan gebruik ongeag hul ouderdom en vaardighede. Dit is eenvoudige instrumente wat net geskud of geslaan hoef te word om 'n klank te maak. 'n Bonus is dat van hierdie instrumente baie koste effektief is en self gemaak kan word.

Soos vroeƫr genoem kan bewegings bydra tot die leerders se motoriese ontwikkeling. 'n Ander eenvoudige, maar belangrike ding is liggaam perkussie, dit is wanneer die liggaam gebruik word om bv. 'n klank te maak soos om teen jou bene te slaan. Dit sluit aan by beweging en dans wat noodsaaklik is vir kinders se motoriese ontwikkeling.

Sang maak ook 'n groot deel uit van musiek en is veral belangrik in die Grondslagfase. Om te sing het baie waarde as dit kom by leerders se taalontwikkeling, uitspraak, woordeskat en singkonstruksie. Voor leerders kan begin sing moet hul eers die woorde van liedjies leer. Leerders kan slegs die woorde van liedjies leer wanneer die liedjie opgebreek word in kleiner eenhede en dan word die woorde stadig en stukkie vir stukkie vir die leerders geleer.

Musiek is van waarde en hou groot voordele in vir leerders en hul ontwikkeling.


Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking