Om te
speel, maak 'n groot deel uit van kinders se lewens en is baie belangrik vir
hulle ontwikkeling. Musikale spel is speletjies waar;
·
leerders iets aktief doen.
·
daar 'n vorm van musiek betrokke is bv. sang, dans,
verskillende vorms van instrumente soos perkussie instrumente, selfgemaakte
instrumente of "find" instrumente.
·
leerders hulself kan geniet en vry voel om deel te
neem.
Musikale
spel moet eienskappe van spel insluit d.w.s. dit moet vir die leerders lekker
wees om aan die speletjie deel te neem, leerders moet gewillig wees om saam te
speel en daar moet duidelike reëls wees van hoe die speletjie werk.
Om met
instrumente te speel vorm deel van musikale spel en dit is belangrik dat
Grondslagfase leerders daaraan blootgestel word. Dit het baie voordele en
help leerders met die ontwikkeling van gehoor om verskillende klanke te kan
beskryf en te kan identifiseer. Wanneer leerders met instrumente werk of
speletjies speel met instrumente leer hulle hoe om respek en waardering vir
instrumente te hê, asook hoe om die instrumente op te pas, te hanteer en te bêre.
Musikale
spel help ook met die aanleer van verskillende vaardighede wat bydra tot
leerders se holistiese ontwikkeling en het 'n positiewe invloed in die multikulturele
klaskamer. Sekere speletjies help met middellyn kruising, koördinasie, fyn en
groot motoriese ontwikkeling, probleemoplossing ens. Leerders se selfvertroue
ontwikkel, daar vind interaksie tussen leerders plaas, almal kry gelyke
geleentheid niemand word uitgesluit op grond van vaardighede, taal of ras nie
en die verskillende ervarings help dat daar internalisering van konsepte en
vaardighede plaasvind.
Daar is
'n verskeidenheid van musikale speletjies wat gespeel kan word. Die speletjie
wat ons gespeel het tydens klas, met die klippie was baie oulik. Dit sal dalk
beter wees om iets groter as klippies te gebruik vir Grondslagfase
leerders soos stokkies wat hul makliker sal kan hanteer. Die onderwyser kan ook
speletjies uitdink of bestaande speletjies aanpas om by die musiek en les te
pas solank die speletjies 'n doel het, pret is, goeie en duidelike reëls het
sodat die grondslagfase leerders presies weet wat van hul verwag word en
verseker dat al die leerders 'n gelyke kans kry om vrywilliglik deel te neem
kan dit gespeel word as ʼn musikale speletjie.
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking